2017 IS BEGONNEN!

4 april 2017 - Horcajo de los Montes, Spanje

HET NIEUWE JAAR HEBBEN WE GOED INGELUID MET BIANCA EN COR. ER IS GEGETEN, GEDRONKEN, GEDANST; DE ANDERE DAG ONZE EIGEN NIEUWJAARSDUIK. WE HEBBEN CARTAGENA BEZOCHT EN PORTMAN. ER IS GESTUDEERD EN GESPORT. DE BOILER VOND HET ALLEMAAL TE VEEL GEWORDEN!!!

a06 wat een glazen

HET NIEUWE JAAR

Onze lieve vrienden Bianca en Cor waren al op Tweede Kerstdag (mijn verjaardag) gearriveerd. Een geweldig cadeau!

Met Oud-en-Nieuw zijn ze al eens eerder bij ons geweest en hadden we ze uitgenodigd bij de golfbaan. Daar zijn we toen om 22.30 uur al vertrokken omdat het één groot, grijs, deprimerend gebeuren was en het verschrikkelijk Engels gefrituurd eten was. Het enige dat toen lekker was, waren de olijven, de kaas en de jamon. Allemaal Spaanse producten dus.

Dit keer wilden we het anders. Gereserveerd bij restaurant El Prado in San Miguel de Salinas. Sowieso al een favoriet restaurant om een dagmenu te scoren. Om even voor 21.00 uur waren we er. Het begon met een aperitief en tot we weggingen, waren er witte en rode wijn, cava, koffie en likeur geserveerd. Met daarbij heerlijk eten natuurlijk! Om 24.00 uur is het Spaanse traditie om met de 12 slagen van de klok elke keer een druif in je mond te stoppen en te eten. Mij is het in al die jaren nog niet gelukt om ze op tijd allemaal te verwerken. Deze traditie staat voor geluk voor het komende jaar.

We hebben voor de terugreis een taxi geboekt en die was er om 0.45 uur, precies op tijd. Eigenlijk te vroeg, want we moesten onszelf van de dansvloer sleuren. Maar gezien onze eerdere ervaringen dorsten we hem niet later in te huren.

Thuis hebben we nog wat gedronken, een heerlijk oliebolletje gegeten – gebakken door het onvervalste STC-team Bianca en Wim - en tv gekeken. Het was een geslaagde overgang.

NIEUWJAARSDUIK

De andere dag waren we vroeg alweer fris en fruitig en na een gezond ontbijtje hebben we een nieuwjaarsduik genomen met Mancha erbij. De bedoeling was om een leuke foto van Wim, mijzelf en Mancha te maken, in het water natuurlijk, mogelijk om voor volgend jaar een leuke kerstgroet van te maken. Maar Wim was al het water uit voordat ik erin was. Het was even pittig koud, maar als je door was en weer terug liep naar het strand was het goed te doen. We hebben zelfs nog even lekker in het zonnetje gelegen.

CARTAGENA EN PORTMAN

Op 2 januari zijn we in de middag naar Cartagena getogen en hebben daar wat rond gelopen en we kwamen uit in een straatje achter het oude amfitheater. Daar was geweldig mooie grafiti. Vervolgens zijn we door de oude mijnenstreek gereden naar het dorpje Portman waar we nog even neergestreken zijn op een terrasje waar een dikke, rode kater van het zonnetje zat te genieten en vermoedelijk te wachten op de vis.

HUISWERK

Tja, het kan niet voortdurend feest zijn! Er moest nog wat aan de studie gedaan worden. Dat is in Casa Me Gusta … geen enkel probleem. Zelf hadden we nog Spaanse les.

De andere bezigheden waren o.a.: hardlopen (Bianca), fietsen (Cor), golfen (Wim) en fotografie (Marijke). En de rest is niet geschikt voor publicatie!!!

BOILER

Kennelijk had de boiler het idee dat hij te veel gebruikt werd, overbelast was of gewoon een blessure had opgelopen, in ieder geval er kwam geen warm water meer en dat is toch wel erg vervelend.

Via John O een adres gekregen en daar voor weinig een boiler kunnen kopen die Cor en Wim er samen hebben ingezet. Het is wel of de duvel ermee speelt, want elke keer is Cor de klos om een of ander karweitje te helpen opknappen (wasmachine naar boven sjouwen, dode rat achter koelkast weghalen en nu dit weer).

Bianca zorgde voor de waterafvoer en ik voor het in beeld brengen en de nodige nuttige aanwijzingen. Cor mocht de boiler tillen en Wim begeleidde hem daarin (het is niet wat het lijkt op de foto). Dus de taken waren goed verdeeld.

BEELDMATERIAAL

De eerste foto's van dit jaar en van deze blog zijn niet de allerbeste en scherpste die er ooit genomen zijn, maar we doen het er maar mee. Het geeft wel een goede indruk van de sfeer! Vooral de video van de viejo verde (de oude bok) laat zien hoe leuk het was.

HET WEER

Overdag een lekker zonnetje, soms wel een erg frisse wapper, maar lekker weer om te sporten en te genieten.

VOLGENDE KEER

Hier staat altijd waar we het volgende keer over gaan hebben en dat is voor het laatst geweest op 2 juli 2016. Ik loop dus gigantisch achter en waarom? Geen idee! Tijd vliegt of zoiets. Of ik dat nog in ga halen? Geen idee! Veremos = we zien wel. Belangrijker is dat we nu bijblijven en dat betekent dat we het de volgende keer gaan hebben over ons bezoek aan Venetië.

Nu zijn we afgelopen zondag alweer met onze caravanreis begonnen en die beschrijving komt erna. De volledige route is te zien als je op kaart klikt en deze vergroot.

Lieve groeten vanuit zeer zonnig Horcajo de los Montes van

Wim, Marijke en Mancha

1. Jan Kloos:
    4 april 2017
    Jan en ik willen jullie een goede reis toewensen. Zijn best wel een beetje jaloers. Denken dat we in de toekomst toch maar eens moeten komen kijken op dat mooie stukje Spanje van jullie, zowel in het noorden als in het zuiden.
  2. Marijke Schmitz-Groeneweg:
    Goed plan!
  3. Jan Berting:
    4 april 2017
    Het ziet er allemaal heel aantrekkelijk uit. Christiane en ik moeten het voorlopig nog kalm aan doen vanwege onze motoriek. Dat betekent dat we ons beperken tot nu en dan een cruise.
    Hartelijke groeten,
    Jan
  4. Nan L. Dodde:
    5 april 2017
    Zag tot mijn genoegen dat Jan Berting c.s. nog steeds van de aardse partij is. Ook ik mag niet klagen over mijn lichamelijke en geestelijke toestand. 11 april - met mijn partner - naar een huurbungalow op Grand Canaria. Jullie kunnen ons vinden bij leven en welzijn en bij goede weer op het strand Maspalomas. Goede vakanties aan alle lezers toegewenst!
  5. Marijke Schmitz-Groeneweg:
    5 april 2017
    Goedemorgen Nan. Fijn om te horen dat alles nog goed met jullie is! Vandaag gaan we Toledo bezoeken. Op 11 april zijn wij alweer 12 1/2 jaar getrouwd. Wat gaat de tijd snel en we willen nog zo veel.
  6. John and Hilda:
    5 april 2017
    Hope you enjoy your travels and have a nice Summer in the North. Hopefully see you again at EN in the Winter. Kind regards J and H
  7. Aat:
    7 april 2017
    Goed dat jullie weer "in de lucht" zijn!
  8. Hilário Maia de Castro:
    25 april 2017
    Hello dear friends Wim, Marijke and Mancha!
    I hope you enjoy your stay in Belinho - Portugal. You are very welcome.
    We are looking forward to seeing you again!
    Hilário