BEZOEK VAN COR EN SKIVAKANTIE IN ANDORRA

8 april 2016 - El Portús, Cartagena, Spanje

ONZE VRIEND COR HEEFT ZICH KUNNEN UITLEVEN OP DE FIETS EN WIJZELF OP DE SKIS IN ANDORRA.

b07 laatste keer of niet

BEZOEK COR

Deze voorjaarsvakantie was Cor alleen bij ons op bezoek. Hij wilde eens lekker fietsen en vooral wat hoogte oefenen. In Nederland was het steeds erg koud en nat geweest. En juist daarom kun je dat beter bij ons doen. Het trainen heeft ook een doel, een goed doel, eigenlijk een heeeeeeeeel goed doel: Het beklimmen van de Mont Ventoux voor het inzamelen van geld voor de ziekte ALS. Dit is een landelijk gebeuren waarbij groepen zich kunnen inschrijven. Het STC (Scheepvaart- en Transport College) vaardigt ook een groep af en één deelnemer daarvan is Cor. Wie meer informatie wil en graag zou willen sponsoren, via deze link is dat mogelijk:

Cor heeft nagenoeg elke dag wel een behoorlijke tocht gemaakt en dan heeft dat grote lijf daarna natuurlijk wel weer voedsel nodig. En aangezien wij wel wat leuke restaurantjes weten, is dat geen enkel probleem! Bijvoorbeeld bij Indian Palace waar Cor maar gelijk een dubbele portie bestelde, dat er trouwens met gemak in ging.

MARATHON ROTTERDAM

Cor's sportieve wederhelft Bianca was in december bij ons voor een oefenstage voor de marathon van Rotterdam die a.s. zondag is. Ze heeft volgens een nieuwe methode getraind die voornamelijk uitgaat van de hoogte van de hartslag. Wij wensen haar een geweldige loop toe en zijn erg benieuwd naar het resultaat.

ANDORRA

Zelf zijn we af en toe ook nog behoorlijk sportief. Vooral Wim is als het kan toch drie keer in de week aan het golfen. Ik houd het op één keer, mogelijk twee. Maar ik zwem weer meer dan Wim. Zo wordt er nog wat aan fitness gedaan en dat alles ook om te kunnen skiën in Andorra.

Gelukkig heeft Wim op de eerste dag een mooie foto van me genomen, want ik heb eigenlijk niet veel geskied. Het vertrouwen was er (nog) niet na de kuitbeenbreuk van vorig jaar. Wim heeft wel lekker geskied, hoewel ook hij een behoorlijke val gemaakt heeft tijdens een poging om een snowboard dat hard naar beneden kwam te stoppen. Zijn ribben zijn nog steeds pijnlijk, maar verder gaat het goed.

Het leuke was dat oud schoolvriend Aat van het Libanon ter zelfder tijd in het dorp El Tarter was, samen met zijn vrouw Marie en dochter Laura. Dat was een prima aanleiding om gezamenlijk een aprés-ski te hebben bij een buitenbar met muziek. Vandaar ons dansje! Wim is de andere dag nog met Aat op skitocht geweest en samen hebben ze de 'buurt' onveilig gemaakt.

Op woensdag en donderdag ben ik in Escaldes wat gaan rondstruinen deels om wat fotootjes te nemen en deels om de winkels te verkennen. Dat resulteerde gek genoeg in het kopen van een bikini en een badpak! En een prachtige ketting met oorbellen van Swarovski. Helemaal blij.

Ik had ook kunnen zwemmen in La Caldea, een groot zwembad met sauna en nog wat meer toeters en bellen (schoonheidsbehandelingen, massages), maar voor slechts 3 uur binnen zijn, moet je € 35 betalen, dat vond ik echt te gortig. Vooral omdat ik wist wat er was en wat sauna betreft stelde dat niets voor.

Op vrijdag was het weer opgeklaard en zijn we met de bus naar Ordino gereden. Een leuk, landelijk dorpje waar we heerlijk in het zonnetje op een terrasje een kopje koffie gebruikt hebben en ons verbaasd hebben over de grote hoeveelheden kleine kinderen die met een feesthoed op een bepaalde route moesten doen, o.a. naar een oude schuur.

Van Ordino zijn we een stuk terug gelopen naar een restaurant waar we jaren geleden ook al eens voortreffelijk gegeten hadden. Zo ook dit keer. Met de buikjes dik en gevuld weer in de bus en terug naar het hotel voor het laatste avondmaal.

Al met al een leuke vakantie.

HET WEER

In Entre Naranjos hebben we veelal goed weer gehad, hoewel er ook een enkel buitje – sinds maanden – gevallen is.

VOLGENDE KEER

Hopelijk komt dat verhaal in een of twee dagen. We staan nu namelijk al een week op een naturistencamping in El Portús net onder Cartagena. Onze caravanreis is begonnen!

Met textielgroeten!

Wim, Marijke en Mancha

8 april 2016, El Portús

1. Aat:
    8 april 2016
    Ja, was leuk om samen weer eens te skiën nadat we in 1962 samen in de klas zaten op het Libanon in Rotterdam!
    Trouwens, gewoon leuk om elkaar weer te zien na zo'n tijd.