BEGIN 2018: NIEUWJAARSDUIK EN VEEL GOLF

29 april 2018 - Camping Lake Caspe, Spanje

OOK IN SPANJE WORDT DE TRADITIE VAN DE NIEUWJAARSDUIK IN ERE GEHOUDEN. VISTABELLA GOLF HEEFT EINDELIJK ZIJN 18 HOLES.

a26 Vistabella Golf 1st tournament

NIEUWJAARSDUIK 2018

Het begint al een aardige traditie te worden dat Bianca en Cor met Oud- en Nieuw bij ons zijn, maar ook dat we dan een duik nemen in zee. Dit jaar was het water wat aan de frisse kant, maar het zonnetje vergoedde dat alleszins. Mancha genoot in het bijzonder van dit leuke spelletje en kon er geen genoeg van krijgen totdat het bibberen te erg werd en we gewoon de bal niet meer gooiden. Wim was dit jaar geëxcuseerd, hij had een dusdanige hoest dat het niet verantwoord was hem te laten zwemmen. Zelf wilde hij dat al helemaal niet.

VISTABELLA GOLF

De baan had tot nu toe 11 holes. Dit omdat het gebied onder twee verschillende gemeentes valt. En je raadt het al, de ene gemeente gaf wel en de andere geen toestemming voor zijn deel van de golfbaan. Eindelijk kwam dan toch de vergunning af en kon er begonnen worden aan het ontwikkelen van de resterende 7 holes. Dat heeft meer dan een jaar geduurd, want dat is een behoorlijk karwei. Er moet om te beginnen een plan zijn hoe de holes lopen, waar de bunkers komen en het water. Waar je afslaat en hoe ver de hole ligt. De beplanting is een groot onderdeel hiervan.

Op 2 januari was het dan zover. De eerste wedstrijd op 18 holes. Wim had zich al snel ingeschreven samen met zijn pro Pearse. Het was die dag zonnig maar ontzettend koud met een sterke wind. Ik had beloofd foto's te maken en moest dus erg vroeg mijn bed uit. Om 8 uur liepen we er al rond op zoek naar manager Joaquin. Op de nieuwe hole 2 op het nieuwe deel had hij een tafel met champagne voor elke deelnemer en gelukkig ook voor mij. Het waaide zo hard dat we de plastic glazen moesten barricaderen zodat ze niet weg zouden waaien. Hij had ook – op idee van Wim – een banner opgehangen van de golfbaan als achtergrond voor de foto's. Ik had een lijst van deelnemers en kon zo de namen in de foto's zetten. Om een uur of elf kon ik naar huis om de foto's te bewerken en op stick te zetten zodat de deelnemers een foto zouden krijgen. Helaas werd dat pas weken daarna via mail gestuurd. Het blijft toch Spanje!!!

MEDISCHE KANT

Wim was eigenlijk helemaal niet fit om te spelen, maar wilde zich dit gebeuren niet laten ontgaan. De andere dag heb ik hem onder protest naar de dokter gereden. Hij heeft toen een antibioticakuur en iets tegen het hoesten gekregen. Eigenwijs persoon dus.

Verder heb ik nog wat aan mijn ogen moeten laten doen: de staaroperatie aan mijn rechteroog had nog niet het gewenste resultaat opgeleverd. In beide ogen zijn varifocus lenzen geplaatst, maar rechts had ik wel goed leeszicht, maar niet in de verte. Besloten is een laserbehandeling toe te passen. Dat heeft goed geholpen: in de verte goed, maar lezen weer iets minder geworden. In september gaan we terug voor een check, ook voor links want daar is het zicht in de verte nog niet scherp genoeg. Omdat ik nu geen bril meer draag, viel het op dat mijn oogleden over mijn ogen zakten en heb ik een bescheiden ooglidcorrectie laten doen.

Wim had wat plekjes op zijn schouder en rug waarnaar gekeken is. Er zijn twee biopten genomen. Bij één was het noodzakelijk om het dieper uit te snijden, wat dan ook gedaan is. Tot twee keer toe moesten er hechtingen in, want bij beide keren was Wim te vroeg gaan fitnessen en was de wond weer open gesprongen. Hoezo eigenwijs? Voor de andere plekjes kreeg hij zalf die er alleen maar voor zorgde dat er meer plekjes kwamen. Toen hij daarmee gestopt was, zijn de plekken verdwenen.

HET WEER

Warme weken wisselden zich af met koude weken. Gelukkig voor Bianca en Cor was het goed weer toen zij er waren. Ook later toen Bianca nog een weekje apart kwam, was het fantastisch weer. De laatste twee weken op de camping hebben we goed weer gehad, maar sinds gisteren regen en onweer.

VOLGENDE KEER

Onze eerste reisblog gaat dan over Caspe en omgeving (Zaragoza en Lleida). We staan tot morgen op camping Lake Caspe en vertrekken dan naar camping Lago Resort in Nuévalos.

Straks hopen we Max Verstappen te zien winnen ….

Toch weer zonnige groeten van Wim, Marijke en Mancha

Caspe, 29 april 2018