BENIDORM EN BEZOEK AAN NL

21 februari 2016 - Los Montesinos, Spanje

ONS JAARLIJKSE UITJE NAAR BENIDORM WAS WEER ERG LEUK EN MARIJKE'S BEZOEK AAN NL OOK.

a15 Benidorm

CASA ME GUSTA...

Ons huis heeft een prachtige bougainvillea. Het heeft even geduurd, maar we hebben hem aardig naar boven kunnen leiden. Hij bloeit nagenoeg het hele jaar door, dat is mooi, maar heeft ook een nadeel. Als we na onze caravanreis terugkomen, dan moeten we ons een weg naar binnen snoeien!

BENIDORM

Tweede helft januari was het weer tijd voor ons jaarlijkse uitje van de Vistabella Golf Society naar Benidorm. Onbegrijpelijk dat er dit jaar zo weinig animo was, want aan de prijs kan het niet liggen: 2 nachten, vol pension (vanaf maandagavond t/m woensdagmiddag) inclusief een ticket voor de show in Benidorm Palace, kosten € 130 voor 2 personen!!! En omdat er zo weinig deelnemers waren, hebben we Robina en Tony meegevraagd. We hebben wat rond gekeken in het oude deel van de stad op dinsdag en woensdag wat op de boulevard geslenterd en naar playa Finestrat waar het lekker toeven was. We hebben ons verbaasd over de hoge gebouwen en vooral dat ene glinsterende gebouw waar niets mee gebeurd. Waarom niet? Het lijkt helemaal klaar.

De show was weer geweldig, hoewel ik het idee had dat er wat bezuinigd was op het decor en volgens sommigen op de kleding van de dames (!). Helaas dit jaar geen foto's, want ik werd gesnapt en 'vriendelijk' verzocht geen foto's meer te nemen.

BEZOEK AAN NL

In de tweede week van februari was het weer tijd voor mijn uitje naar Nederland. Ik werd opgehaald door Bianca en gelijk meegetroond naar de nieuwe plaats waar Schmidt tegenwoordig gevestigd is, nl. in de Spaanse Polder. Het was loeidruk en ontzettend lekker. Een goed begin!

Ik heb familie bezocht en gezien (Rianne en Rick, Elly en Anton, Elise, Gijs en Rutger, Robert) en vrienden (Bianca, Cor en Amber; Carolien; Monique en Orlando) en een bezoekje gebracht aan Hedy en Rinus dat wat mij betreft uitermate geslaagd was. Natuurlijk bij de anderen ook (geen scheve gezichten!).

Op de heenreis was het eerst goed helder weer en kon ik een foto maken van het Embalse de Amadorio dat vlak boven Villajoyosa ligt. Daarna in Frankrijk was het behoorlijk bewolkt. De terugvlucht gaf mooie avondluchten.

DIEET

Men zegt dat het heel goed is als je dieet dat je dat kenbaar maakt, zodat je jezelf dwingt om niet af te gaan, maar door te gaan. Nadat ik op een bepaald moment de 70,5 behaald heb, is er door de skivakantie, trip naar Benidorm en Nederland wat bij gekomen > 2,5 kg. Na terugkeer van Nederland was ik in een weekend gestegen naar 75,3. Dat was te gortig. Dus weer aan het dieet en heel verheugend, na een week al terug naar 72 kg. Wordt vervolgd ….

FOTOCLUB

Deze keer slechts 3 foto's en geen winnaars. Dat is de dinsdagavondclub. Op maandagochtend zijn we bezig om foto's mooier te maken met behulp van Lightroom en Photoshop. Daar leer ik veel van en het is geweldig leuk en gezellig met alleen maar mannen!!!

HET WEER

Het is ongelooflijk maar we hebben zulk heerlijk weer gehad, steeds maar zonnig en warm. Slechts een enkele sombere dag met iets van regen waar meer zand in zit dan regen. Alleen afgelopen week was het wat kouder en grijzer. De verwachting is weer zonnig. Olé!

VOLGENDE KEER

In de planning is het bezoek van Cor om hier te trainen voor het bestijgen van de Mont Ventoux in juni: een hoogtestage dus! Hij arriveert dinsdagochtend! En in zijn bagage een cadeau voor Wim dat ik in NL besteld heb. Verrassing!

Zelf gaan we in maart ook een beetje trainen op hoogte: skiën in Andorra.

De voorbereidingen voor onze caravanreis zijn in volle gang. We hebben onze tour al gepland. We gaan op herhaling in Andalucía, de mooiste plekken nog een keer bezoeken, zoals Cordoba, Sevilla en Cádiz. En niet te vergeten de sherry-driehoek. Het schema is al klaar, inclusief afstanden en kampeerkosten! We hebben er weer zin in. Er moet nog wel een belangrijk onderdeel van de caravan gerepareerd worden: het toilet.

We gaan nu even wat eten en dan op naar de golfbaan, een rondje doen en op tijd terug voor Studio Sport!

Frisse groeten (12 graden) uit Casa Me Gusta …

Wim, Marijke en Mancha

1. Marc:
    21 februari 2016
    Wat een leuke blog weer. Goed te lezen dat het goed met jullie gaat en zo te zien nogal wat ondernemen, heb je ook nix aan he stoffig worden :)
    Wij plannen weer een kleine wandeltrip (na onze grote tocht deur nederland naar deur Spanje) in Mei. Zal zo'n maandje zijn. Polly zal hier ook weer een blog over bijhouden.
    Veel plezier

Un beso.

Marc
  2. Astrid Hagemeijer:
    21 februari 2016
    Hola, Marijke en Wim (oké en Mancha), sinds lange tijd weer eens een berichtje mijnerzijds. Prachtig dat jullie het nog steeds zo naar jullie zin hebben daar in Spanje (ach, logisch toch) en nog steeds al jullie verhalen willen delen. Leuk! Goed hoor dat diëten, aan mij niet echt besteed. Hier nog alles min of meer hetzelfde. Lees net een reaktie van Marc, leuk dat dat kontakt er ook nog is. Ga zo voort, blijf genieten.
    Besitos, Astrid
  3. Marijke Schmitz-Groeneweg:
    22 februari 2016
    Hallo Astrid en Marc,
    Wat leuk om van jullie te horen! Waar ga je deze keer naartoe lopen Marc? Als we in de buurt zijn kunnen we je aanmoedigen!!!
    Ja Spanje is en blijft prachtig en genieten.
    Besos MWM
  4. Nan L. Dodde:
    22 februari 2016
    veel genoegen op reis
    voor mij is het nog niet zo ver
    eerste 2016-vakantie: Grand Canaria begin april tot begin mei 2016.